Toimihenkilöt / hallituksen ja yhdistyksen kokoukset

Yhdistyksen toimintaa

Arkisto + Artikkelit

Muut linkit

Paluu etusivulle

WIIPURIN ARKISTOYHDISTYKSEN TOIMINTAA:

Hyvät WAY:n jäsenet. Olemme aloittaneet retki- ja matkayhteistyön ystävämme Wiipuri­Yhdistyksen kanssa. Uskomme, että mahdollisen alkutotuttelun jälkeen kaikki hyötyvät tästä.
==============================================================================================

Jäsenkirje no 2/2017-09-27

Hyvä Ystävä, WAY:n jäsen

Syyskausi on lähtenyt vauhtiin ja tällä kertaa toivotamme sinut ja mahdollisen seuralaisesi sydämellisesti tervetulleiksi ottamaan osaa uusiin tilaisuuksiimme. Kokouspaikkamme on edelleen sama tunnelmallinen, entisestään kohentunut Wiipuri-sali Karjalatalon 3. kerroksessa.

Wiipurin arkistoyhdistyksen virallinen syyskokous pidetään
lauantaina 18. pnä marraskuuta alkaen klo 14.00
Syyskokouksen ohjelmassa ajankohtainen

HUIPPUESITELMÄ!

Vuonna 2012 siepattiin Jemenissä suomalaispariskunta Atte ja Leila Kaleva. He joutuivat virumaan vangittuina 4 1/2 kuukautta. Tämän kaiken kokenut ja jihadismitutkijana tunnettu, Maanpuolustuskorkeakoulussa työskentelevä ja tohtorinväitöskirjaa kyseisestä aihepiiristä parhaillaan tekevä

ATTE KALEVA, sotatieteiden maisteri, kapteeni evp., saapuu kertomaan meille aiheesta

”Jihadismi ja terrorismi – uhka Suomelle”

Asiantunteva esitys videolla täydennettynä antaa vastauksia moniin kysymyksiin, joita suomalaiset nykyisin joutuvat miettimään. Tule kuulemaan ja tuo kaverisikin! Sinulla on mahdollisuus itsekin esittää kysymyksiä Kalevalle niin halutessasi. Tämä huippuesitelmä kiinnostaa meitä kaikkia – esitelmä ja tilaisuus ovat ilmaisia. (kokousasia jatkuu seuraavalla sivulla... )

WAY:n syyskokouksen muut asiat:

• sääntömääräiset virallisluontoiset yhdistysasiat

• Wiipurin Soitannollisen Kerhon mukaansatempaavat sävelet siivittävät ajatuksemme kauniista ruskasyksystä vanhaan Wiipuriin ja kohottavat tunnelman kohti kattoa

• kirjapöytä on katettu – löydät muutamalla kolikolla viihdyttävää lukemista vapaa-aikasi täytteeksi

• pullakahvit täydentävät iltapäiväsi miellyttävän olotilan.

Muistathan: WAY tarjoaa kaiken. Esitelmä ja muu ohjelma kahvitarjoiluineen on ilmaista.

*********************************************************************************************

Alustava matkasuunnitelma:

WAY:n järjestämä suuri kesämatka Viipuriin, Koivistoon, Summaan... kulttuuria, kirkkoja, sotahistoriaa 04.-06. kesäkuuta 2018

Lähde mukaan! Nautit monipuolisesta matkasta iloisessa tutussa seurassa. Koko matkan ajan mukana seuraa asiantunteva, kokenut matkanvetäjä ja yhdistyksemme jäsen JARMO SARJANEN, joka tuntee paikat ja osaa selostaa niiden historiaa.

LÄHTÖ:

04.06.-18 klo 07.30 Helsingistä Kiasman/Marskin patsaan vierestä miellyttävästi korkeatasoisella, omalla tilausbussilla. Ajamme Nuijamaalle, jossa rajanylitysmatkalla pysähdymme ABC -Viipurinportissa, jossa mahdollisuus omakustanteiseen ruokailuun.

Rajamuodollisuuksien jälkeen ajamme Saimaan kanavan ”huoltotietä” Viipuriin.

MAJOITTUMINEN:

Korkeatasoinen keskustahotelli HOTELLI WIKTORIA.

Majoitumme mukavasti valintamme mukaan 1- tai 2-h. huoneisiin. Tämän jälkeen kokoonnumme klo 19.30 hotellin aulassa ja lähdemme yhdessä tunnettuun ja muistorikkaaseen RAVINTOLA ESPILÄÄN, jossa nautimme maukkaasta illallisesta ja Espilän kuuluisasta tunnelmasta.

2. PÄIVÄ 05.06.-18

• klo 08.00 aamiainen hotellissa

• klo 09.15 lähtö retkikierrokselle: Uuras, Koivisto, Kuolemajärvi, Summa

• klo 14.00 lounas hotellissa

• klo 16.00 lähtö tutustumiskierrokselle Aallon kirjastoon

• klo 20.00 illallinen hotellissa

3. PÄIVÄ 06.06.-18

• klo 08.00 aamiainen hotellissa

• klo 11.30 avainten luovutus

• klo 12.00 lähtö kohti Suomea

Rajamuodollisuuksien jälkeen Rajahovin Teboililla mahdollisuus omakustanteiseen ruokailuun. Helsinkiin saavumme noin klo 20. (Aika riippuu raja- ym. muodollisuuksista).

Erityisesti Venäjällä matkustettaessa on varauduttava siihen, että olosuhteet poikkeavat Suomesta. Matkanjärjestäjästä riippumattomista syistä matka saattaa viivästyä tai matkaohjelma muuttua.

Matkan hinta ei sisällä henkilökohtaista matkavakuutusta eikä alkoholijuomia aterioilla.

Suosittelemme kattavan matkavakuutuksen ottamista. Passin tulee olla voimassa 6 kk matkan jälkeen.

Matkan hinta on noin 400 euroa /henkilö 2-hengen huoneessa. 1h. huoneen lisämaksu 100 e. koko ajalta. Matka toteutuu mikäli osanottajia on vähint. 30.

Hintaan sisältyy ryhmäviisumi. (oma viisumi: alennus matkahinnasta 60 euroa)

Jokaisen tulee tehdä oma viisumianomus., joka lähetetään Saimaan Matkaverkko Oy:lle, Kipparinkatu 1, 53100 Lappeenranta. Viisumianomuksia saa netistä tai voitte tiedustella asiaa puh. 05-541 0113 Tuija Lempinen.

MATKALLE ILMOITTAUTUMINEN JA / TARKEMMAT TIEDUSTELUT: WAY:n varapuh.johtaja

LAURI RAIVISTO puh. 0400 433 283 tai lauri.raivisto@gmail.com

Ilmoittautumisen yhteydessä maksetaan 100 euron ennakkomaksu, joka palautetaan mikäli matka peruuntuu. WAY:n tilino: FI45 5720 4040 0014 30

Pidätämme oikeudet mahdoll. Muutoksiin valuuttakurssien ym.suhteen.

Lähetämme vielä vuoden 2018 alkupuolella uudelleen matkaa koskevaa tiedotusta, mutta voitte ilmoittautua vaikka heti ja varmistaa paikkanne. Tervetuloa mukaan hienolle kesämatkalle!

TUUTHA SIEKII!

Muuta loppuvuoden yhteisohjelmaa Wiipuri-salissa Wiipuri-Yhdistyksen kanssa:

• 19.11. klo 11-13 MYYJÄISET -ARPAJAISET – KIRPPIS – KAHVILA

• 26.11. klo 14. Wiipuri-Yhdistyksen JOULUJUHLA perinteisin jouluohjelmin ja tarjoiluin, hinta 10 e.

• 06.12. klo 13.00 – 15.00 ITSENÄISYYSPÄIVÄKAHVIT, hinta 10 e.

Tervetuloa mukaan osallistumaan!

WIIPURIN ARKISTOYHDISTYS

HALLITUS

Matkatilinumero:    F145 5720 4040 0014 30 (Wiipurin arkistoyhdistys)